Ürün Sepetinize Eklendi

X
SEPETE GİT
ALIŞVERİŞE DEVAM ET

Mızraklı İlmihal Risaleler Ve Tercümeleri 9786059815352

ÜRÜN DETAY
İADE KOŞULLARI

ÜRÜN KODU :

1027081
Mızraklı İlmihal Risaleler ve Tercümeleri
Mızraklı ilmihal ve Diğer RisalelerOsmanlıca - TürkçeHüsamettin VANLIOĞLU • Abdullah HİÇDÖNMEZ • Fatih KALENDER • Emin Ali YÜKSELKitap Kalbi YayıncılıkDil: OSMANLICA - TÜRKÇESayfa Sayısı: 263 SayfaCilt Tipi: CiltliKağıt Cinsi: Şamua KağıtBoyut: 17 x 24 cmMızraklı İlmihal ve Diğer RisalelerOsmanlıcaya Girişİman ve İslam Risalesi ve TürkçesiMızraklı İlmihal ve TürkçesiSiracü’l-Müttekin ve TercümesiKarabaş Tecvidi ve TürkçesiNesefi Akaidi ve TürkçesiHizbu’l-Bahr ve Seçme Dualar
ÖNSÖZ
Allah Teâlâ'ya hamdolsun! Hamd kuşkusuz Allah Teâlâ'ya aittir, salat-u selam Peygamber Efendimiz, ailesi, arkadaşları ve ona tabi olmuş ve de olacak tüm ümmetine olsun!Elinizdeki kitap; dinini öğrenmeye başlayanlar için hazırlanmıştır, Osmanlı’dan İtibaren uzun yıllar elden bırakılmayan eserleri içermektedir. Bu kitabı okuyucuya yardımcı olması için gerektiği kadar günümüz diliyle sadeleştirmeye dikkat ettik.Mızraklı ilmihal, İslam harfleriyle birlikte basılacağından dolayı kullanılan eski Türkçe kelimeleri sadeleştirmenin faydalı olacağını düşündük. Bu yüzden bazen tüm cümleyi veya paragrafı sadeleştirdik. Bazı kelimeleri parantez içi açıklayarak kelimenin orijinal halinin kalmasına ve unutulmamasına dikkat ettik. Metnin orijinal hali zaten İslam harfleriyle diğer sayfada yazılı olacağından sade ve günümüz Türkçesini kullanmaya önem verdik. Ayrıca kitabın daha rahat anlaşılması İçin orijinal metninde olmayan başlıklar ilave ettik. Kitapta kapalı olan meseleleri dipnotlarla açmaya çalıştık, meselenin daha güzel anlaşılması için yer yer kaynaklara müracaat ettik ve bunları dipnotlarda açıkladık. Ömer Nesefi Akaidi'ne de zaman zaman izahlar düştük.İlave edilen hadis-i şerifler, genellikle Üstadımız Efendi Hazretleri’nİn seçtiği hadislerdir. Ayrıca üstadımızın "İman İslam Risalesi" günümüz harfleriyle yazılmış fakat metnin orijinali korunmuştur. Her hangi bir sadeleştirme veya metne ilave yapılmamıştır. Ancak bazı dipnotlar düştük. Kitabın sonundaki dualar, her Müslümanın günlük kullanacağı kalkan ve silah olan dualardır, bunları da tercüme ettik. Zira duada aslolananın okuduğumuzun manasını bilerek okumak olduğuna vurguda bulunmak istedik. Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) "dua Müslümanın silahıdır" buyurur.Eslafımızın daima okuyup elden bırakmadığı bu kitapların doğru anlaşılmasına katkıda bulunabildiysek kendimizi bahtiyar addedeceğiz.Allah Teâlâ yâr ve yardımcımız olsun.Hüsamettin VANLIOĞLU • Abdullah HİÇDÖNMEZ • Fatih KALENDER • Emin Ali YÜKSELİlmihal ve mizraklı ilmihaline dair birkaç sözSözlükte "davranış bilgisi" anlamına gelen ilm-i hâl terimi; "inanç, ibadet, muâmelât, ahlâk konuları, yer yer büyük peygamberler, ayrıca Resul-i Ekrem'in hayatına dair özlü bilgileri içeren el kitabı" diye tanımlanabilir, İlmihaller daha çok herkesin bilmesi gereken hususları içerir.Fıkıh ilmi; tarihi süreci içerisinde hicri ikinci asırdan dördüncü asrın ortalarına kadar vuku bulan meselelere cevap bulmak ve genişleyen İslam beldelerine uzanabilmek adına canlanmış, olgunluk ve kemal derecesine ulaşmıştır. Bu dönemde çeşitli mezheplerin fıkhi görüşleri bir araya getirilerek eserler tedvin edilmiştir. Önce risâle şeklindeki muhtasar eserler, ardından da hacimli kitaplar yazılmış, daha sonra da uzun şerhler ve haşiyeler telif edilmiştir. Fakat bu kaynaklar daha çok âlimlere hitap etmiştir. Sonraları halk için temel konularda özlü bilgiler ihtiva eden, dili sade, anlatımı basit, hatta ezberlenmeye müsait eserlere ihtiyaç duyulmaya başlanmıştı. Bu ihtiyacı karşılamak üzere, her Müslümanın kendi durumuna göre bilmesi gereken temel dini bilgilerin özlü bir şekilde ve belli bir mezhep geleneğine bağlı kalınarak yazıldığı kitaplar, İslam toplumunda İlmihal geleneğinin ilk örneklerini teşkil etmiştir.İlmihal, Osmanlı toplumunda en çok okunan, hatta ezberlenen ve halen de okunmaya ve okutulmaya devam edilen önemli fıkıh kitabı olarak nitelenebilir. İlmihaller, toplumda temel dini bilgilerin öğrenilmesine dair çok büyük bir rol oynamışlardır. Çünkü insanların yaşadığı zaman ve coğrafyaya göre değişiklikler göstermekle birlikte bu eserler daha çok her Müslümanın bilmesi gereken bilgileri içermektedirler.Mızraklı İlmihalinin ne zaman yazıldığı bilinmemektedir. Konuları dağınık bir şekilde yazılmıştır. Bu özelliklerine rağmen yayımlandığı toplumun dini anlayışını etkilemiş, halk arasında büyük şöhrete kavuşmuş ve birçok kişi tarafından başucu kitabı olma ünvanını kazanmıştır.İlmihalleri üslup ve yöntem bakımından farklı kılan hususlardan biri; aktarılmak istenen bilgilerin kısa ve basit cümlelerle sunulmuş olmasıdır. İlmihallerde yer alan bilgiler; uzun, edebi veya tam bir fıkıh dilinde yazılmaktan öte basit ve halkın anlayabileceği bir dille yazılır. Bu, daha çok muhataplarının ilim adamları değil de halk olmasındandır.Bu yüzden İlmihallerden, özellikle halka hitap ettikleri için Müslüman toplumun tüm katmanlarında yer alan bireyler tarafından anlaşılabilir ve bu yönüyle onlardan azami ölçüde istifade edilebilir olması hedeflenir. Kısa ve basit cümleleri ile ilmihaller, kendilerine ulaşan halkın arayıp bulduğu konuyu kolayca anlayabilmesini ve başka birinin açıklamasına ihtiyaç duymadan neyi, nasıl yapacağını öğrenebilmesini sağlamaktadır."Miftâhu'l-Cenne"olarak da bilinen ve Osmanlılar’da "İlmihal" adının kullanıldığı İlk eser olan Mızraklı İlmihal’in hangi tarihte yazıldığı kesin olarak tespit edilememiştir. Ancak Birgivi' den (öl. 1573) sonra yazıldığı; kitabın İçinde bulunan Birgivi’den alıntılardan kesin olarak anlaşılmaktadır. Birgivi’nin eseri olan " eserinden bazen birebir nakletmesi dediğimizi açıkça ortaya koymaktadır. Buna göre Mızraklı İlmihal’in yazıldığı tarihi net olarak bilemesek de üslup ve konuları ele alış biçimini de dikkate alırsak 17. Yüzyıldan sonra yazıldığını rahatça söyleyebiliriz.Mızraklı ilmihali; konuları işlemeye ilk insanla başlar ve insanın bu dünyadan ayrılış serüveni İle bitirir. Mızraklı ilmihal’in, akaid, ibadet ve ahlâka dair konuların belirli bir sistematiğe göre düzenlenmediği görülmektedir Meselâ; kitabın başında namaz hakkında kısa bilgiler verildikten sonra oruçla ilgili hükümlere geçilmiş, gusül, teyemmüm ve abdestin ardından tekrar namazın farzları, vacipleri, âdabı emsali konulara temas edilmiş, daha sonra da inanç ve ahlâk konuları ele alınmıştır.Kitapta özel bir üslûp kullanılarak fıkhî hükümler ve amellerin sevapları dışında dünyevî ve uhrevî faziletlerine de değinilmiştir. Diğer yandan amelleri terk etmenin zararlarına da temas edilmesi; tek taraflı bir anlatım yerine iki yönlü, yani hem fayda hem de zarar tarafı beyan edilmiştir. Bu özellik, Mızraklı’nın şöhret bulmasına sebep olmuş ve diğer ilmihallerde olmayan bir özelliğe sahip olma vasfı vermiştir.Mızraklı’nın bu üslubunun eğitim/öğretim yönünden oldukça yararlı olduğu söylenebilir. Uzun yıllar şöhretini sürdürmüş ve halkın başucu kitabı olma özelliğini kaybetmemiş olması bunun göstergesidir.Mızraklı İlmihal’de, şer’i hükümler, din-millet-şeriat, elfaz-ı küfür, elli dört farz, taklid-i iman ve İstidlal-i İman, reca, hayâ, küfür ve nevileri gibi pek çok kavramın tanımları vardır. Bu özelliğinin ona kavramsal bir zenginlik kattığı da söylenebilir. Eserde akaid konularından kıyamet alametleri, dabbetü’l-arz, ye’cüc me’cüc, kabir hayatı, mizan gibi konulara yer verilmemiştir. Namaz gibi bazı konulara dair geniş yer ayrılmışken zekât, hac ve kurban konularına çok az yer verilmiştir.Mızraklı İlmihal’de bazı meseleler daha çok sorulu-cevaplı yaşanmış veya yaşanacak olaylar şeklinde anlatılmıştır. Bu şekilde yazılmış olması okuyucuların dikkatini çekmek, İlgilerinin çoğalmasını, bilgilerinin daha kalıcı ve yararlı olmasını sağlamak için olabilir.Diğer yandan bir takım bilgiler somutlaştırılarak birebir yaşanmış veya yaşanabilecek olaylarla örneklendirilmiş, böylece okuyucunun yazılan bilgilerle kendi hayatını özleştirmesi amaçlanmıştır. Sözgelimi; ölüm bahsinde, Allah Teâlâ ile Azrail ve diğer melekler arasındaki diyaloglar bir takım hadislerden ve İhyau’ulumud’din emsali eserler ve de diğer âlimlerin sözlerinden yola çıkılarak hazırlanmış, meselenin önemi okuyucuya daha heyecanlı ve dikkat çekici olarak anlatılmıştır. Yine bu şekilde olan yerlerde yazarın okuyucuya hitabı, daha çok bir vaazı andırmaktadır. Bazı konularla ilgili birçok ayet ve hadisi iç içe sokarak bir bütün halinde okuyucuya sunmuştur. Bazen de temelinde bir rivayet varken olayı okuyucuya daha rahat anlatabilmek için şerh kabilinden sayılacak şeyleri metinlere derç etmiştir.Okuyucuların bu emsal diyaloglardan hüküm çıkarmaması belki bunları bir vaaz ve nükte olarak görmesi sağlanmalıdır.Bazı olaylarda hadis olarak zikredilen sözlerin kaynaklarda bulunamaması elbette temas edilmesi gereken mühim bir şeydir. Diğer bazılarında rivayetlerin harmanlanarak iç içe sokulmuş olması rivayetin kaynağını göstermeyi zorlaştırmıştır. Bu yüzden, kitabın rivayet kritiğini yapmadık. Okuyucunun kitaptan alması gereken şeye dikkat etmesini sağlamak İçin kitabın önsözünde bunu söylemeyi uygun bulduk.Tüm bunlara rağmen kitap, yıllarca okutulup öğrenilmesi ve başucu kitabı haline gelmesi, İnsanda züht ve takvayı artıran ve insanı ibadet ve itaate teşvik eden bir kitap olması yönünden faydalı olduğu okuyucuları tarafından malumdur.Başarıya ulaştıracak olan ancak Allah Teâlâ’dır, o her şeyi bilendir. Dileğimiz ancak onun rızasıdır. Allah Teâlâ, yolundan ve dostlarının izinden ayırmasın!İlmihal ve mizraklı ilmihaline dair birkaç sözZeynuddin ibn Nüceym (Ö.970); El-Eşbah ve’n-Nazair:İbrahim el-Halebî (Ö.956); Şerhu Munyeti’l-Musallî/Haleb-i SağîrEbûbekir b. Ali b. Muhammed el-Haddâdî (Ö. 800); Sirâcü’l-Vehhâc (Bu eser, Kudurî’nin el-Muhtasar isimli eserin şerhidir).İbn Hacer Heytemî (Ö. 974); Ubâb Şerhi.Muhammed bin Ali Zeynuddin el-Birgivî (Ö. 980); Risale-i Birgivi veya Vasiyetname-i Birgiviİftihâruddîn Tâhir b. Ahmed b. Abdürreşîd el-Buhari’nin (Ö. 542) Hulasâtü’l- FetâvâMuhammed İmadüddin İbnü’ş-Şeyh Muhyiddin b. Muhammed b. Mustafa el- İskillbi, el-İmâdî el-Hanefî (Ö. 981); Fetâva-i Ebussuud EfendiDibace ŞerhiİÇİNDEKİLEROSMANLICAYA GİRİŞİMAN ve İSLAM RİSALESİİmanın Rükünleriİmanın Şartlarıİslâm'ın ŞartlarıNamazın FarzlarıAbdestGusülTeyemmümOruçHacZâtî SıfatlarSübûtî Sıfatlarİzâfî SıfatlarMIZRAKLI İLHİHALKur'an'da İsmi Şerifleri Beyan Olunan Peygamberlerİtikatta Ve Amelde MezhebimizLa İlahe İllallah Muhammedün Resulullah demenin ManasıNamazdaki Farz, Vacip, Sünnet, Rükü, SecdeORUÇOrucun FarzlarıOrucu Bozan ŞeylerGUSÜLTEYEMMÜMİSTİNCA, İSTİBRA, İSTİNKAABDESTSularNAMAZNamazın FarzlarıNamazın VacipleriNamazın SünnetleriNamazın MüstehaplarıNamazın AdaplarıNamazın MekruhlarıNamazı Bozan ŞeylerNamazı BozmayanlarCemaat İle NamazTadil-i ErkânCennetlerin İsimleri ve VasıflarıCuma NamazıCuma Namazının VacipleriCuma Namazının MüstehablarıCuma Namazının MekruhlarıYoksulluğun SebepleriElli Dört Farzİslâm'ın ŞartlarıZEK ve Acirc;TKURBANHACTavafın ÇeşitleriCenaze NamazıDört HalifeAhkâm-ı Şer'iyyeYemeğin Evvelinde Besmele Dememenin ZararlarıYemeğin Evvelinde Besmele Demenin FaydalarıİMAN ve İMAN ŞARTLARI1- Allahü Tealaya İmanSıfat-ı NefsiyyeSıfat-ı ZatiyyeSıfat-ı SubutiyyeSıfat-ı Maneviyye2- Meleklere İman3- Kitaplara İman4- Peygamberlere İman5- Ahiret Gününe İman6- Kadere İmanZİKİRPeygamber Efendimiz (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) ve AilesiEdille-i Şer'iyyeMezheb İmamlarımızTafsili İmanMisvak Kullanmanın FaydalarıYemek Yemeden Önce El Yıkamanın FaydalarıYemek Yedikten Sonra El Yıkamanın FaydalarıYemek Yemenin FarzlarıYemek Yemenin SünnetleriYemek Yemenin MekruhlarıYemek Yemenin HaramlarıSıcak Yemek Yemenin ZararlarıAz Yemek Yemenin FaydalarıKelime-i Şahadet Getirmenin ŞartlarıAhlâk-ı HamîdeBüyük GünahlarKüfür BahsiHayız ve Nifas BahsiMüslümanın, Müslüman Üzerindeki HaklarıAbdest DualarıEvlenme BahsiÖlüm HaliMasumların ÖlümüKadınların ÖlümüMazlumların ve Sabırlıların ÖlümüSIRACU'L-MÜTTEKİNKARABAŞ TECVİDHarf-i MedlerMed ÇeşitleriBab-ı Meddi TabiiBab-ı Meddi MuttasılBab-ı Meddi MunfasılBab-ı Meddi LazımBab-ı Meddi ArızBab-ı Meddi LînBab-ı Tenvin Ve Nunu SakinBab-ı İhfaBab-ı İzharBab-ı İklabBab-ı İdğam Maa'l-GunneBab-ı İdğam Bila GunneBab-ı İdğam MisleynBab-ı İdğam MütecaniseynBab-ı İdğam MütekaribeynBab-ı İdğam ŞemsiyyeBab-ı İzharı KameriyyeBab-ı KalkaleBab-ı Hükm-i RaBab-ı LafzatullahBab-ı ZamirBab-ı SekteSecavend (Duraklar)NESEFİ AKAİDİHİZBÜL-BAHR ve DUALARHizbül-BahrSecde ve Acirc;yetleriSalât-ı TüncinaSalât-ı TefriciyeSene Başı (Muharrem) DuasıSene Sonu DuasıAşura DuasıSefer Ayı DuasıRecep Ayı DuasıKadir Gecesi DuasıBeraat Gecesi DuasıHacet DuasıBorçtan Kurtulma duasıUnutkanlıktan kurtulmak için duaBaşağrısı için duaVesveseye karşı duaEve girerken okunacak duaEvden çıkarken okunacak duaBir araçtan indiğinde okunacak duaYolculuğa çıkarken okunacak duaYemek DuasıKur'ân Okunurken Okunacak DuaEzan DuasıSeyyidül İstiğfarEsmâü'l-HüsnaSilsile-i ŞerifAbdest DualarıHelâya ve Banyoya Girerken Okunacak DuaHelâdan ve Banyodan Çıkarken Okunacak DuaDerse Başlarken Okunacak DuaDersin Sonunda Okunacak Dua

Made in Türkiye

ÜRÜNÜN SIZE TAHMINI ULAŞMA TARIHI

Diğer Ülkeler


09 Ekim Çarşamba-11 Ekim Cuma

Sefamerve Tarafından Gönderilecektir.

Sipariş ettiğiniz ürünü teslim aldıktan sonra herhangi bir nedenden dolayı iade etmek isterseniz, teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz.

Abiye ürünlerinde bu süre 24 saattir. İade etmek için sitemiz üzerinden sefamerve kullanıcınız ile giriş yapıp iade kaydı oluşturmanız gerekmektedir.

İade ile ilgili ayrıntılı bilgi için YARDIM - DESTEK bölümünden İade ve Sipariş İptal bölümüne tıklayarak detaylı inceleyebilirsiniz.

MİKTAR :
$114.00

$52.99

Bu Ürün Tükendi!

Gelince Haber Ver